Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com

header text

Ya Allah,berikanlah kepadaku kitabku(catatan amalku)dari tangan kananku dan janganlah Engkau berikan kitabku melalui tangan kiriku.Aaminnn...

Sunday, October 23, 2011

Oh Kekasih....

 Ahmad: Assalamualaikum!

Amin: Waalaikumussalam warahmatullah! Ha, dah sampai pun ko!

Ahmad: Dah order dah ke?

Amin: Dah order dah. Jap, aku panggil waiter. Abang!

Abang: Ye, nak ape dik?

Ahmad: Nasi goreng satu, air sirap limau ais satu.

Abang: Okeh!

Ahmad: Terima kasih.

Amin: Bukak posa kul brapa ek?

Ahmad: Kalau tak silap aku kul 7.40pm dah Maghrib dah. Rilek la bro, masjid tepi restoran ni ja.

Amin: Ahaks, tak sabar nak makan la. Lapar gila ni!

Ahmad: Bulan Ramadhan bukan bulan mengenyangkan perut, tapi mengenyangkan jiwa. Kalau posa setakat nak berpesta makan ja, sia-sia ja la kan.

Amin: Betul tu. Dah la nak Terawih plak lepas ni kan?

Ahmad: Ha, ko nak Terawih kat mane? Kita solat kat masjid sebelah ni je la ek?

Amin: Aku orait je.

Ahmad: Aku nak gi awal skit, nak baca Quran dulu jap. Dah hari ke-16 dah ni, tapi aku tak sampai Juz 16 lagi. Insha Allah, baca stakat mana yang boleh je la. Dapat settle 20 Juz pun kira satu achievement dah. Ko camne Amin?

Amin: Aku? Quran? Err...boleh la.

Ahmad: Kira ada la baca kan? Satu page sehari ke, satu ayat sehari ke.

Amin: Errr...boleh la.

Ahmad kebingungan. Terdetik dia untuk bertanya soalan berikut:

Ahmad: Amin, bila last time ko baca Quran?

Amin: Errr....aaaaaa....hmmmm

Ahmad: Bila last time ko call awek ko?

Amin: Oh, baru je call before ko datang tadi.

Ahmad: (Tepuk dahi)





No comments:

Post a Comment