header text

Ya Allah,berikanlah kepadaku kitabku(catatan amalku)dari tangan kananku dan janganlah Engkau berikan kitabku melalui tangan kiriku.Aaminnn...

Thursday, February 3, 2011

Sosial-Sosial



 Tahu tak apa maksud zina tu....Zina ialah mengadakan hubungan kelamin antara lelaki dan perempuan tanpa ada satu ikatan(pernikahan yg sah) pun.. skrang ni nak cari penzina tu kerja senang jew...sbab apa..sbab dah terlalu ramai yg tertarik ngan klab penzina ni..x kisah dah balasan2 Allah yg tunggu diorang...penzina ni kufur nikmat tol la..Allah bagi akal tapi gunakan tok apa??? Buat ANAK???anak yg sah x pe..ni x pasal2 bdak (anak luar nikah) tu seakan2 terpaksa menanggung dosa penzina tu...Astagfirullahalazim...
 

Firman Allah s.w.t.
“Dan orang-orang yg tidak menyembah yang lain beserta Allah dan tidak membunuh jiwa yg diharamkan Allah (membunuh) kecuali dengan alasan yg benar dan tidak berZINA.Barang siapa yg melakukan demikian itu, nescaya dia mendapat (balasan) dosa(nya), (iaitu) akan dilipatgandakan azab untuknya pada hari kiamat dan dia akan kekal dalam azab itu, dalam keadaan hina.”

Kalau la Malaysia ni jlankan hukum hudud..insyaAllah tak ada sesiapa pun yg brani nak berzina...tahu tak apa hukumnya..ni la hukuman untuk orang brzina..yg ini tok dunia..kat akhirat...hanya Allah s.w.t. yg tahu...tunggu...

Lelaki & perempuan (beriman) yg single(bujang)... 100 kali sebatan...
Kalau pak cik  or mak cik yg dah khawin...rejam sampai mati(dilempar batu)
Klau dalam kitab Zabur...orang yg berzina itu kelak akan digantung kemaluannya di dalam api neraka dan dipukuli dengan cemati dari besi..dan Kalau la penzina ini dah kehausan dan meminta air...Malaikat Zabaniah menjawab:”Mana suara itu kamu dahulu ketawa bersuka ria dan bersenang-senang tidak memperhatikan aturan-aturan Allah s.w.t. dan tidak malu.”
Percaya tak penzina ini masih orang yg beriman???

                                        

Abu Daud meriwayatkan hadis berikut:Rasulullah s.a.w. bersabda:”Jika seseorang berzina imannya itu keluar seperti asap yg menutupi kepalanya lalu apabila ia telah selesai berzina imannya kembali lagi.”(Abu Daud dan Tarmidzi)

Sampai sini dulu cerita pasal zina ni...InsyaAllah akan saya sambung pada masa yang akan datang...Ameen...