Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com

header text

Ya Allah,berikanlah kepadaku kitabku(catatan amalku)dari tangan kananku dan janganlah Engkau berikan kitabku melalui tangan kiriku.Aaminnn...

Friday, March 11, 2011

Haram Syurga untuknya...


Nak tahu x siapa yg haram masuk syurga Allah s.w.t….Dalam hadis-hadis ni ada mengatakan tentang orang-orang  yg haram msuk ke syurga…Antaranya:

·         Abdullah bin Umar r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Tiga orang yg diharamkan masuk ke syurga oleh Allah, iaitu PENAGIH ARAK,PENDERHAKA terhadap orang tua dan membiarkan isterinya (wanita keluarganya) berbuat zina (serong).”(Ahmad An Nasai,Bazaar an Hakim.Ia mengatakan bahawa isnadnya sahih dan menggunakan lafaz Ahmad)
 
·         Abu Hurairah r.a. menceritakan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda :”Empat orang yg berhak bagi Allah untuk tidak memasukkannya ke syurga dan tidak akan dirasai nikmatnya ,iaitu PENAGIH ARAK,PEMAKAN RIBA,PEMAKAN HARTA ANAK YATIM tanpa hak,dan 0RANG YG DERHAKA KEPADA ORANG TUANYA.”(Hakim,dengan isnad yg sahih)

Baca yg nie!!!menakutkan!!!


·         Dari Abu Musa Al Asy’ari r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:”Tiga orang yg tidak akan masuk syurga ialah PENAGIH ARAK,ORANG YG MEMUTUSKAN SILATURRAHIM, dan ORANG YG MEMPERCAYAI SIHIR.Barangsiapa mati dalam keadaan minum arak,maka kelak akan diberi minum oleh Allah air Sungai Ghauthah.Ketika Rasulullah ditanya tentang sungai tersebut,baginda menjawab,”Iaitu sungai yg mengalir dari kemaluan para perempuan penzina, yg berbau busuk dan mengganggu para penghuni neraka.”(Ahmad,Abu Ya’la dan Ibnu Hibban,juga diriwayatkan oleh Hakim dania mensahihkan dalam riwayat Ibnu Hibban)
 

Hah siapa yg sanggup msuk ke neraka bleh la mulakan buat “amalan baik”yg telah dilistkan diatas….Skrang ni pun dah bleh daftar masuk tuk jadi ahli neraka…dengan itu anda boleh pergi melawat mana-mana kelab/disko dan yg seerti  dengannya…tu pun kalau sanggup hadapi seksaan neraka Allah la…ish3…jngan sesekali cuba mencabar Allah!!!Wallahualam…
   

No comments:

Post a Comment